עם שמש בימין

גישות, תפיסות וכלים מעולם הליווי הרוחני במפגש עם מחלה, זקנה ואובדן

בהנחיית: שירה שהמי
מספר מפגשים: 6

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

תקציר הקורס

גישות, תפיסות וכלים מעולם הליווי הרוחני

ימי שלישי, 10:00-13:00 | 24 שעות אקדמיות

מידע מלא: גישות, תפיסות וכלים מעולם הליווי הרוחני במפגש עם מחלה, זקנה ואובדן

למי מתאים הקורס

הקורס מתאים לכל אדם בעל רצון לסייע במצבי חולי ואובדן  עם הכלים של ליווי רוחני.

בשלב זה או אחר בחיינו כולנו מתמודדים באופן אישי, כבני משפחה או כמטפלים, עם שינויים שקשורים למחלה, הזדקנות ומוות. התמודדות זו מעלה שאלות שקשורות לתקשורת סביב המשבר, האפשרות למצוא בתוכו כוח ומשמעות ואף שאלות קיומיות עמוקות.
לעיתים קרובות עולות ציפיות שונות מעצמנו ומאחרים, חילוקי דעות לגבי הדרך הנכונה להתמודד, או הדרך הטובה למות… עולות תהיות לגבי הדברים שכדאי להגיד, מתי ואיך…

הקורס יאפשר להתבונן מקרוב על שאלות אלו ואחרות, על האופן בו אנו תופסים משברים בחיים הקשורים למחלה, זקנה ומוות וכן יציע תפיסות וכלים לתקשורת טובה על כך עם עצמנו, עם בני משפחה, חברים ואנשים שנעזרים בנו. נלמד ונתרגל כלים המסייעים במפגשי ליווי רוחני למציאת רגעים של שלווה ולהפחתת תחושות הכאב, החרדה, הצער והבדידות הקיומית, המלווים לעיתים קרובות משברים מסוג זה.

תוכנית הקורס

מפגש ראשון: על הליווי ועל הרוח – מה מחזיק בתוכו המושג 'ליווי' ומדוע זה משמעותי בזמן משבר. איך מוצאים את הרוח בהתמודדות עם מחלה, סוף חיים ואובדן ומהי בכלל ה'רוח' הזו…

מפגש שני: כאן ועכשיו – מדיטציה, תפילה, כתיבה ושירה – כלים להחזרת התודעה אל הרגע הזה. החשיבות והמורכבות של ההתמקדות בהווה. 

מפגש שלישי: תפילה, ברכה, איחול – מהי תפילה עבורנו וכיצד אפשר להיעזר בה ולהציע אותה בזמנים קשים. על תפילה וברכה יהודית, בודהיסטית ואישית.

מפגש רביעי: דימיון מונחה – עבודה עם דמיון וזיכרונות כדי לאפשר הרפיה והקלה על סבל פיסי ונפשי. הקשר בין דימיון מונחה לליווי רוחני.

מפגש חמישי: תקווה – אילו משמעויות נושאת איתה המילה תקווה ומה מקומה במשברי גוף ונפש מטלטלים. כיצד, מתי ואיך להחזיק אותה בתוכנו. כיצד, מתי ואיך להציע אותה לאחרים.

מפגש שישי: פרידה – על פרידות שונות בחיינו, מעברים, שינויים ומוות וכן פרידה וסיכום הקורס. מה אפשר לקחת מהליווי הרוחני לליווי של עצמנו בחיים ומול משבר.

בכל שבוע יוקדש זמן לדיון במפגשים, שיביאו המשתתפים בקורס, ולשאלות שעולות מהם. בדיונים אלו, כמו בכל הנושאים שיעלו ונתרגל יחד, ילוו אותנו התפיסות המרכזיות שעומדות בבסיס הליווי הרוחני. נשים לב לעמדה הפנימית שנכנסת איתנו למפגש כמו למילים ולמחוות שאנו מציעים.


מהו ליווי רוחני?

ליווי רוחני הוא מקצוע הפונה בעיקר לאנשים ומשפחות המתמודדים עם משברים שקשורים למחלות כרוניות ומאיימות חיים, זקנה, מוות ושכול. בשנים האחרונות הפך המקצוע לחלק בלתי נפרד מצוותים במחלקות אונקולוגיות ואחרות בכמה מבתי החולים בארץ.
מפגש של ליווי רוחני מאפשר לאדם לגלות מחדש את משאביו הרוחניים, שלעיתים קרובות מתערערים או נסתרים מהעין ומהלב בזמן משבר ובכך להקל על ההתמודדויות שלו בזמן זה. באמצעות מפגש, שיחה וכלים שונים מעולמות רוח מגוונים מתאפשרים רגעי שלווה והקלה ותחושת הצמצום שמאפיינת משברים כאלו משתנה. הליווי הרוחני מציע מרחב בטוח לדיון בשאלות קיומיות שעולות ומייסרות בזמני משבר כאלו – לגבי משמעות קיומנו בעולם, שאלות הקשורות לאמונה דתית, מקומה של התקווה, תפיסות לגבי החיים והמוות ועוד. אם עולה צורך מתקיימים גם תמיכה וליווי בתהליכי פרידה מהחיים ובסגירת מעגלים.

בהנחיית: שירה שהמי
שהמי שירה

מלווה רוחנית מוסמכת, בוגרת תוכנית 'ברוח' לליווי רוחני בבית החולים שערי צדק. עובדת במחלקה האונקולוגית וביחידה לטיפול תומך בבית החולים תל השומר. מלווה בני משפחות המתמודדים עם אבדן פתאומי במסגרת תוכנית המשותפת למשרד הרווחה ולג'וינט אשלים. עבדתי כמה שנים גם במחלקה הגריאטרית סיעודית בבית החולים לניאדו. מלווה באופן פרטי, מדריכה ומקיימת סדנאות, הרצאות וחוגי בית בנושאים הקשורים לליווי הרוחני.

אפשר לקרוא עוד כאן:
http://shirashohami.co.il/

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

קורסים נוספים בהנחיית שירה שהמי

Scroll to Top

להרשמה לארועי יום פתוח און ליין

*אנא בחר/י את המפגשים בהם תרצה/י להשתתף, יש לשים לב שלא להירשם למפגשים בשעות חופפות.
** פרטים וקישורים יישלחו במייל.