עם שמש בימין

הכשרת מורות.ים לויניאסה יוגה – תכנית דו-שנתית – שנה ב'

בהנחיית: הדר הוד
מספר מפגשים: 20
שעות אקדמיות: 250
למי זה מתאים: מתרגלות עם ותק תרגול קבוע של לפחות 4 שנים

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

תקציר הקורס

 

לוגו הדר יוגה

 

תכנית דו שנתית להכשרת מורים.ות לויניאסה יוגה

הכשרה אינטגרטיבית המשלבת לימוד ותרגול מעמיק, מדיטציה ותרגילי נשימה, ושילוב יוגה עם מוסיקה.
נתרגל בקבוצה קבועה ואינטימית, ויחד נחקור, נתקדם ונעמיק מקצועית ואישית.
ניצור יחד מרחב המאפשר תהליכים איטיים שיוצרים שינויי עומק ברבדי החיים.

מסיימי.ות התכנית יהיו זכאים.יות לתעודת הוראה המוכרת על ידי ארגון מורי היוגה הישראלי והעולמי.

 ציורי4

הקורס מיועד לבעלות.י ותק תרגול קבוע של לפחות 4 שנים

ההצטרפות לשנה ב' מותנית במילוי שאלון התאמה וראיון אישי עם הדר הוד מייסדת התכנית

 שאלון לבן

מידע מלא: הכשרת מורות.ים לויניאסה יוגה – תכנית דו-שנתית – שנה ב'

הקורס קטן ואינטימי, בקורס יש מקום למקסימום 15 תלמידים.ות כך שהיחס מאוד אישי בין המורה לתלמיד.ה, על פי הנהוג במסורת ההודית.
הקורס עשיר בחומרי לימוד וידע, השיעורים בנויים בצורה מגוונת ויוצרים לימוד מעניין, מאתגר ומקצועי, עם עושר רב של חומרי לימוד.

דגש מיוחד בקורס יינתן לחיבור הידע המסורתי הקדום והתאמתו לחיים המודרניים. נלמד שלל רצפים המותאמים לצרכים שונים ורמות שונות כדי לייצר מיומנות מקצועית בעבודה עם תלמידות.ים שונות.ים.

הקורס ישלב העשרה והרחבה עם מרצים אורחים:

ד"ר עודד ארבל – יחידה בנושא חמלה מעולמות המיינדפולנס והבודהיזם, שילובה בהדרכת היוגה ובחיי היומיום.

לילך בכר – יחידה בנושא אנטומיה ופיזיולוגיה. יחידה בנושא אנטומיה ופיזיולוגיה. נתמקד בעמוד השדרה ובאגן והברכיים, תוך הנגשה לעולם היוגה.

 

מטרות הקורס:

מטרת הקורס היא לתת לאפשר מסגרת לתרגול, לימוד והדרכה מקצועית אשר יאפשרו לפתח מיומנות אישית ומקצועית גבוהה, להנות מהתועלות של שילוב היוגה בחיי היומיום, להעשיר את הידע התאורטי והמעשי , הפילוסופיה של היוגה, מיינדפולנס אנטומיה ופיזיולוגיה ולקבל מיומנויות הדרכה וביטחון שיאפשרו להם להוביל את התחום ולהעביר את הידע שלהם הלאה.

אנו מבקשים לטפח מורות.ים ליוגה, בעלי.ות ידע עשיר, מיומנות גבוהה והבנה עמוקה של תבונת היוגה ורבדיה העמוקים.

מטרת השנה השנייה היא להתנסות בלימוד והכוונה, לרכוש ניסיון מעשי תוך קבלת ליווי והדרכה, להעמיק את מיומנויות ההדרכה ואת הביטחון בהדרכה ולפתח סיבולת ויכולת התמדה בתרגול.

נמקד ברכישת  ניסיון מעשי והעמקת מיומנויות הוראה תוך קבלת ליווי והדרכה, בכדי לרכוש ביטחון בהוראת היוגה. יצירת שינוי מיטיב בכל תחומי החיים, לאחר שהתרגול הפך ליום יומי ניתן להתפנות להקניית מיומניות הוראה.

תועלות הלימוד:

  • הקורס מהווה כלי יעיל לצמיחה אישית לשינוי, ולהתפתחות פיזית, נפשית ורוחנית.
  • הקורס כולל כלים ייחודיים לשילוב ויניאסה יוגה עם מוסיקה, מדיטציה ותרגלי נשימה.
  • הקורס יאפשר לכם לצאת לדרך ולהפוך את האהבה ליוגה לאפיק פרנסה מעולה, ממלא ומקדם איכות חיים, שלכם.ן ושל הזולת.
  • הקורס ישפר ויחזק את גמישות הגוף, הבריאות ותחושת המסוגלות האישית.
  • תרגול היוגה הקבוע והעמוק יחבר אתכם לחיוניות שבכם ויגביר את אנרגיית החיים שלכן.ם.

למי הקורס מתאים:

  • לכל למי שמתרגל.ת לפחות 4 שנים ורוצה להעמיק ולהתמקד.
  • לכל מי שמעוניינ.ת להעמיק את הידע ואת התרגול, לקבל הכוונה אישית להעמקת המיומנות ולשלב את היוגה כדרך חיים.
  • כל למי שזקוק למסגרת תרגול תומכת מקצועית ועמוקה.
  • למתרגלים משיטות שונות אשר מעוניינים להעמיק את הידע ואת התרגול.
  • לכל מי שמעוניינ.ת לרכוש כלים וניסיון בהוראת היוגה וצבר.ה 250 שעות אקדמיות בלימוד הנחיית יוגה, ומעוניינ.ת לקבל תעודת הוראה המוכרת ע"י ארגון מורי היוגה הישראלי והבינלאומי.

נושאי המפגשים:

  • היסטוריה של היוגה בהודו ובמערב, השיטות שונות וסגנונות שונים, תקופת הוודות והאופנישדות.
  • ארבעת נתיבי היוגה הקלסית ההינדואיסטית: ראג'ה יוגה – היוגה הזוהרת של המלכים הרוחניים, ג'ניאנה יוגה – לראות דרך העיניים של החוכמה הפנימית, בהקטי יוגה – העצמי מתעלה דרך כוח האהבה וההתמסרות, קארמה יוגה – חופש בפעולות.
  • האתה יוגה- "המטריה" של שיטות היוגה.
  • הויניאסה יוגה הרחבה על השיטה ועיקרון התרגול שפותחה לראשונה על ידי קרישנמצ'ריה Sri Krishnamacharya וממשיכה עם בנו דסיקצ'ר K.V.Desikachar. הויניוגה עם דגש על "תהליך ברצף" viniyasa krama.
  • רצפי תרגול: כפיפות לפנים, לאחור, פיתולים ושווי משקל, חיזוק מערכת העצבים, המערכת הורמונאלית, מערכת הנשימה הלב, נטעם מסדרה השנייה של האשטנגה, תרגול יוגה נידרה תרגול בזמן הריון בשלבים השונים וגיל המעבר, תאי יוגה תרפיה. ועוד.
  • אירוודה: איורוודה -ידע החיים הארוכים- מתוך האתה יוגה פרדיפיקה פרק 1 פסוק 39. "מתינות בתזונה הינה היאמה החשובה ביותר"
  • חקירת שלושת הדושות – ואטה (Vata), פיטה (Pitta) קאפה (Kapha), הקשר בין תזונה יוגית איורודית והשקטת תנודות התודעה- אחת ממטרותיה המרכזיות של היוגה. כיצד תזונת האיורוודה ואורח חיים של הקשבה מביאים למודעות לאנרגיה שאנו בוחרים להכניס לגופנו.
  • היוגה סוטרה של פטאנג'אלי נתמקד בעיקר בפרק ב' – פרק ההגשמה- סאדאנה פאדה.
  • נקרא טקסטים מהאופנישדות, .בהגווד גיטה – שירת האל המבורך, קטעי קריאה ודיון.
  • סיפורי הראמאינה ומהאבראטה, משמעותם הפילוסופית לחיבורם לחיי היום יום.
  • האתה יוגה פראדיפיקה – קריאה ודיון סוטרות נבחרות לדוגמא: פרק 2 פסוק 41 ". הנאדים והצ'קרות מטוהרים כאשר הפראנה נאה במסלול קבוע. בדרך זאת הנשימה פורצת ונכנסת בקלות לסושומנה."
  • עקרונות מעולם המיינדפולנס – נמשיך לחוות טכניקות לקשב ומדיטציה .
  • הרצאה של הפסיכיאטר דר' עודד ארבל בנושא: חמלה.
  • הרצאה של לילך ארז בכר בנושא פיזיולוגיה ואנטומיה של עמוד השידרה והלב, מפרק האגן וברכיים.
  • חקירה של מושג האשטנגה יוגה – 8 האיברים. אמות המוסר של היוגי: היאמות והניאמות. ויישומם בתרגול וביום יום ובכך מאמצים אורח חיים יוגי אשר ישנה משמעותית את הדרך בה נו פועלים ומביטים על העולם.
  • חקירת עקרונות שונים כגון: הרפיית הגוף, השקטת התודעה, כוונה נכונה, השתרשות, התכנסות חיבור, נשימה, התארכות והתרחבות.
  • יוגה ככלי טיפולי : נעמיק את החיבור גוף נפש .נעמיק עבודה עם' פרופס '=אביזרים. משמעותם, תיאוריה ופרקטיקה-הבאת מקרים ללמיד-stady case , נחווה שיעורים בהם נתמקד ב: עבודה מול קיר, כיסאות, רצועות,  קוביות, בולסטרים שמיכות יוגה . השימוש הנכון  באביזרים בווריאציות שונות  ושלבים שונים לתנוחה. התאמת התנוחה למתרגלים עם פציעות ומוגבלויות.
  • העמקה בלימוד וחיבור אל הבנדות, הקריות הדרישטי, נשימת האוג'אי. נחווה תרגול בעיניים עצומות ובשתיקה .
  • מדיטציה: תיאוריה ופרקטיקה. נתמקד במדיטציה על פי עקרונות המיינדפולנס נפתח את היכולת להפנות את הקשב ותשומת ליבנו באופן מכוון ולא שיפוטי, נחווה גם מדיטצייה ויפסנה ,זן בודהיזם שלבי  התבוננות והריכוז לפי האשטנגה יוגה: דאהרנה,דאהיינה וסמהדי. ועוד.
  • התנוחות: לימוד והבנה של מהי תנוחה על רבדיה השונים, וכיצד "לפרק" תנוחה לשלבים ורמות שונות ואריאציות של תנוחות שונות.
  • החוקיות והלוגיה מאחורי בניית רצפים. מהם הכללים והחוקים? עשה ואל תעשה.
  • בניית מערכי שיעור וחלוקת השיעור לחלקים . דרכים שונות של חימום, חיזוק והגמשה.
  • תכנון פלייליסט-החוקיות שבבניית רשימת השמעה של מוסיקה אשר מסונכרנת עם השיעור.
  • העמקה בתרגלי ניקוי וטיהור כגון הקריות: אגני סארה, אודיאנה, ונאולי
  • העמקה בתרגול פראניאמה עם עצירות נשימה.
  • מנטרות–צ'אנטינג = שירה מקודשת הצליל כ"כלי" להתעלות וחיבור לאני העצמי העליון ולאהבה טוטאלית .- הבנת המשמעות הרוחני פילוסופית של המנטרות וקישור לתרגול.
  • תפקיד המורה – רעיון החינוך באופנישדות.
  • המורה הפנימי -הגורו הפנימי
  • המשך פיתוח תרגול עצמי ועצמאי .
  • מוסר ואתיקה ביוגה: אומנת ההוראה- תפקידו של המורה ליוגה בחייו של התלמיד, גבולות
  • תרגול של סגנון דיבור ושימוש בשפה בצורה נכונה, ברורה ומדויקת. תרגול הנחייה בקול רם אך נעים.
  • הכרות עם נושא הביטוח הרפואי ביוגה וחברות בארגון מורי היוגה.

פרקטיקום (התנסות מעשית):

  • עבודה בזוגות סימולציות של מורה תלמיד בכדי ללמוד כיצד להתנסח, לגשת, לגעת ולתקן. נתמקד בדגשי תרגול היוגה גישה אימון ואורח חיים כגון: אי השתוקקות (אין הכוונה לאדישות) וראיית החולף.
  • תכנון שיעור יוגה בהתאם ללוחות זמנים מוקצבים שונים.
  • העברת שיעורי יוגה לקבוצת הלימוד וקבלת משוב בונה אישי וקבוצתי.
  • התנסות בהוראה- 1. התנסות ביציאה לשטח ועזרה למורה בתיקון והכוונת תלמידים ב-5 שיעורים שונים ברמות שונות רשימת דוחות על ההתנסויות. דיון ולימוד בקורס מתוך ההתנסות: איך לגשת לתלמיד ? מתי לגשת לתלמיד? כיצד לגעת? היכן לגעת? היכן לא לגעת?
  • העברת 3 שיעורי יוגה לפחות לחברים או במשפחה.
  • התנסות באסיסטינג בקבוצה.
  • השתתפות בריטריטים: האחד בנושא האלים ההודים תפקידם ומשמעותם בתרגול היוגה, והשני: בנושא יוגה תרפיה.
  • הגשת עבודות בכתב הכוללת : פרוט בניית שיעור מתחילתו ועד סופו עם רציונאל הלוגי, אנטומי ופיזיולוגי, רוחני-פילסופי, אנרגתי-צ'קרות הנחיית מדיטציה ופראנאימה ופלייליסט-מוסיקת רקע.

דרישות הקורס:

  • נוכחות בקורס: על התלמידות.ים בקורס חלה חובת נוכחות ב- 80% מהשיעורים העיוניים והמעשיים. תלמיד.ה אשר יעדר מעל ל- 20% (=שני מפגשים) מסך כל שעות הלימוד העיוניות והמעשיות, לא ת.יוכל לסיים את הלימודים ולקבל תעודת הסמכה.
  • עמידה בכל דרישות הפרקטיקום.

לקריאה בסילבוס שנה ב' – לחצו כאן >>>

מועדי המפגשים והרטריטים – שנה ב' – תשפ"ד: 

קורס מורים לויניאסה יוגה – הדר הוד
ימי ג',  16:00-21:00
שיעור תאריך מקום
1 10.10.2023 מרכז גוף נפש
2 17.10.2023 מרכז גוף נפש
3 24.10.2023 זום
4 31.10.2023 מרכז גוף נפש
5 7.11.2023 זום
דילוג 14.11.2023 דילוג
ריטריט 15-18.11.2023 ריטריט פארן
דילוג 21.11.2023 דילוג
6 28.11.2023 מרכז גוף נפש
דילוג 5.12.2023 דילוג
דילוג 12.12.2023 חופשת חנוכה
7 19.12.2023 מרכז גוף נפש
8 26.12.2023 זום עודד ארבל
9 2.1.2024 מרכז גוף נפש
10 9.1.2024 זום
11 16.1.2024 מרכז גוף נפש
12 23.1.2024 זום
13 30.1.2024 מרכז גוף נפש
14 6.2.2024 זום
ריטריט 14-17.2.2024 ריטריט
דילוג 21.2.2024 דילוג
15 28.2.2024 מרכז גוף נפש
16 5.3.2024 זום
17 12.3.2024 מרכז גוף נפש
18 19.3.2024 זום
דילוג 26.3.2024 חופשת פורים
19 2.4.2024 מרכז גוף נפש
20 9.4.2024 מרכז גוף נפש

 

בהנחיית: הדר הוד
הדר יוגה

הדר הוד – מרכזת התכנית ומנחה ראשית

הדר למדה והשתלמה אצל מיטב המורים בארץ ובעולם, ביניהם למדה במייסור -הודו עם המאסטר של שיטת האשטנגה  שרי. ק. פאטאהבי גוייס ז'ל. סדנאות עם מאתי עזרתי ז'ל וצ'ק מילר, שרון ודויד לייף , ג'ון סקוט, דני פרדייז, אייל שפרוני, גבי דורון , אושה אוינרדוי  ברישיקש-הודו , יוגישווארי, ננסי גורודיש ועוד.

מלמדת משנת 2000 במגוון מקומות ובמושב פארן בערבה התיכונה, מורה בכירה ליוגה וחברה בארגון מורי היוגה בישראל.

הדר למדה ותרגלה לעומק שיטות יוגה ותכנים מגוונים הבאים לידי ביטוי בהנחייה: אשטנגה, איינגר, יוגה תרפיה,  ויג'ננה, קונדליני, יוגה לנשים בהריון, מדיטצית ויפאסנה ומיינדפולנס.

בוגרת שני קורסי מורי יוגה דו-שנתיים: במרכז הישראלי לאשטנגה ויניאסה יוגה עם גילי ומירי חרובי בתל אביב , ואשטנגה ויניאסה יוגה עם שמעון בן אבי במכמורת. למדה ויניאסה יוגה בהולנד עם  גוסטא ואן דאם ופטריק וארמליון משנת 2007. בעלת הכשרה כמטפלת באומנות משנת 2000. בוגרת קורס ויג'ננה יוגה למורים עם נוגה ברקאי.

בשנה האחרונה השתתפה בהשתלמות מורים עם המאסטר קלייב שרידן באמסטרדם.

בוגרת קורס תאי יוגה מסאג' עם אלפונס טרשל.

מלמדת בסטודיו שבבעלותה במושב פארן, בפסטיבל יוגה ערבה, ברחבי הארץ ובחו"ל.

מלמדת במסגרת הפרויקט המיוחד 'שלום ידיך'- נשים ירדניות וישראליות יחדיו.

אתר: hadaryoga.com

עמוד הפייסבוק של הדר: hadar yoga in the desert

אינסטגרם: hadar yoga in the desert

בהנחיית: ד"ר עודד ארבל
עודד ארבל

פסיכיאטר מומחה, אדם מיוחד במינו, מייסד ומנהל את מרפאת המיינדפולנס של המרכז לבריאות הנפש באר שבע, ועומד בראש תחום המטפלים של פסיכודהרמה, בית הספר לתורת הנפש הבודהיסטית. לומד, מלמד ומתאמן בדרך הזן. עוסק בטיפול והוראה של דהרמה ומיינדפולנס. יתמקד בטכניקות שונות לתרגול ופילוסופיית בודהה.

בהנחיית: לילך בכר
לילך בכר

פיזיותרפיסטית ומרצה בחסד לאנטומיה ומדעים. תתמקד בקורס באנטומית שריר שלד, בפיזיולוגיה של האגן ורצפתו, מערכת שרירי הנשימה והלב, המערכת ההורמונאלית, מערכות העיכול והשתן , ומערכת העצבים, תוך כדי יישום וחקירה אנטומית שלהן בתנוחות היוגה השונות.

השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם:

קורסים נוספים בהנחיית הדר הוד

הכשרת מורות.ים לויניאסה יוגה – תכנית דו-שנתית – שנה ב'

הכשרה אינטגרטיבית המשלבת לימוד ותרגול מעמיק, מדיטציה ותרגילי נשימה, ושילוב יוגה עם מוסיקה. במסגרת הקורס, נתרגל בקבוצה קבועה ואינטימית. ויחד נחקור, נתקדם ונעמיק מקצועית ואישית. ניצור יחד מרחב המאפשר תהליכים איטיים שיוצרים שינויי עומק ברבדי החיים.

בהנחיית: הדר הוד וסגל מנחים.ות אורחים.ות

למתרגלות עם ותק של תרגול קבוע של 4 שנים לפחות

קרא עוד »
Scroll to Top

להרשמה לארועי יום פתוח און ליין

*אנא בחר/י את המפגשים בהם תרצה/י להשתתף, יש לשים לב שלא להירשם למפגשים בשעות חופפות.
** פרטים וקישורים יישלחו במייל.